16 juni, 2012 § Lämna en kommentar

När man är på ferie och inte gör så mycket mer än att bada, äta, svettas i solen, sträckläsa Zlatan, lyssna ivrigt på sina Spotify-playlists hinner hjärnan med en heldel på egen hand. Min hjärna som under den sista månaden har skött sig utomordentligt bra har gjort en total kollaps. Handlar såklart om att leva här och nu och inte fundera på vad som komma skall och om man kanske inte skulle revoltera en gång till. Men det är nog bara dumheter. Just nu har jag allt jag önskade mig för ett år sedan. Okej, jag har fortfarande ingen Fiat 500, men skit samma. Jag har fantastiska vänner, en riktig kompott av båda könen som bidrar till det här med ”ett gott skratt förlänger livet”. Lägenheten är awesome – nyrenoverad, superfin och mitt i stan. Jag läser till ett yrke som kan ta mig precis vart jag vill. Och har fått den bästa praktikplatsen med de bästa förutsättningar. Och så vidare… Så jag har väl egentligen inget att klaga på. Men ändå snurrar skallen och tänker på gelato, kindpussar och Milano. Det finns i och för sig kvar, vilket här och nu inte gör.

 

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Emelisa.

Meta

