19 januari, 2012 § Lämna en kommentar

Något som är extremt frustrerande är när saker och ting inte riktigt går som man vill, tänkt eller förväntat sig. Egentligen ingen ovanligt. Kallas väl livet? Idag kändes det hopplöst för ett tag. Hur ska jag möjligen hinna med allt och samtidigt göra det bra? Så, efter ett längre samtal med pappa med tårar som sprutade (från mitt håll) gjorde jag en lista över alla mina mål och prioriteringar. Nu kändes det bättre, mycket bättre. Jag behöver inte ha alla dessa punkter i huvudet, för de har jag nedskrivna. Jag kan inte sikta på att klara allt med toppbetyg, det är näst intill fysiskt omöjligt. Istället siktar jag på att klara ALLT, vissa punkter med högre mål än andra. På listan (älskar listor, de gör livet lättare) finns inte bara alla mina skolprojekt/kurser, utan även familj, vänner, träning och jobb.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Emelisa.

Meta

