18 september, 2011 § 1 kommentar

Nu är det mycket som händer i hjärnan. På gott och ont. Mamma tyckte att jag borde testa KBT eller coaching för att få styr på alla mina alldeles för starka viljor. Kanske lite på skämt och överdrivet men en hobbypsykolog kanske skulle vara bra. Bara för att få hjälp att välja bort något av allt på livslistan. Så känner du dig manad, hojta till!

Försöker komma på vad jag gjort den sista tiden men efter att ha semestrat i en vecka känns allt så avlägset. Dock minns jag fortfarande vad jag gjort i denna veckan. Onsdagen bjöd på AW med kära och gamla kollegor på TGIF. Det var DM-kick off och därav många kära återseenden. Johanna kom förbi en sväng i torsdags och vi hade en lite nostalgitrip som bjöd på fina minnen från tiden innan 2000-talet blev 2010-talet. I går kväll var det en taco-prat-mys-kväll med Maja. Idag är det söndag och därav vilodag. Inte lyfta fler fingrar än som behövs och inte bry sig så mycket om andra.

En annan sak, jag avundas alla som känner/tänker följande:
trivs-bra-där-jag-är
nöjd-med-det-lilla
jag-behöver-inte-ta-över-världen
jag-tänker-inte-varje-dag-på-vad-jag-ska-göra-härnäst
jag-är-en-vanlig-tråkig-Svensson-som-bara-pratar-barn-men-är-glad-för-det
jag-älskar-inte-att-skriva-listor-och-göra-nya-planer-mer-en-än-gång-i-kvartalet

Jag älskar livet och alla dess möjligheter men ibland är allt och alla bara en som rompe-le-balle.

Hej, Emelie heter jag och jag är nöjd och bekymmersfri under min första semesterdag. Nu ska jag kämpa i en vecka för att bli så brun som möjligt. Typiskt svenskt.

ps. ursäkta eventuella felstavningar, orkar inte korrläsa.

§ Ett svar till

  • Mormor! skriver:

    Hejsan Hjärtat!
    Du!!!! att känna,tycka,kluven,vela hit o dit och många tankar som rör sig i huvudet hör till när man är i din ålder,en del i utveckligen till vuxenlivet! Du är en tjej med framåtanda,ambitioner! Lite tur måste man också ha! Du vet ju vad jag brukar säga! Alla kan bara göra sitt bästa! Räcker långt! I din ålder provar och testar man sig fram,ibland blir det fel,men är väl sällan som inte chansen finns att göra ett annat val Dessutom blir man ju en erfarenhet rikare och klokare! Du är en klok och förståndig tjej med framåtanda och ambitioner! Övertygad om att det kommer att gå bra för dig! (Psykolog Njae) tror det räcker med att bolla med andra och sunt förnuft! Du är ju smart Emelie! PussoKram Mormor!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Emelisa.

Meta

