work it

4 juli, 2011 § Lämna en kommentar

Har alltid varit lite neggo till Bodypump, utan att ens ha testa det. Detsamma var jag med spinning. Och mat ska vi inte ens tala om. Jag gillar inte Sushi, det vet jag utan ens ha smakat på riset. Hur allt sådant går ihop vet jag inte men hur som helst så har jag varit på mitt livs andra BP-pass och diggar det starkt. Inte står jag där med 20 kg på varje sida om stången inte. Nej, jag håller mig till 2,5:orna. Och tro mig, det är jäkligt tungt. Jag som tycker det är jobbigt att bara göra utfall med mig själv, då kan ni tänka er när jag står där och böjer med 5 kg extra.

Något som känns extra bra är att jag ”kommit-in” (töntigt uttryck) i träningen. Det är en del av vardagen helt enkelt. Jag försöker hinna med fyra pass i veckan, lite beroende på hur det känns i ryggen. Ett bodypump-pass (för att fasta te sig), ett spinning- eller indoorwalking-pass (för att det är apjobbigt), ett danspass som typ aerobic, zumpa etc (för att det är kul) och ett valfritt. Det valfria kommer säkert bli ett extra indoorwalking eller spinning-pass men borde vara ett bodybalance, pilates eller yoga-pass men dessa tycker jag är så tråkiga. Man kan ju också testa på alla konstiga pass som finns som typ bodyattack, bodycombat, core fitness osv.  Nu ska jag sluta babbla och göra något vettigt istället. Ciao!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande work itEmelisa.

Meta

