30 maj, 2011 § Lämna en kommentar

Denna vecka fick min helg sluta en dag senare än vanligt, nämligen idag. Och jag klagar inte. Jag älskar att vara ledig. Kanske vore hemmafru något trots allt? Förmodligen inte. Men en vecka eller två hade varit skönt. Hur som haver, helgen har varit händelserik i all ära. Jag har åkt tåg, varit på middag med mamma, moster och deras kollegor, sett tre extremt stora hästar och en liten, sett hur ägg ”blir till”, mors-dagat med syster, mormor och mamma, lunchat med Evert, engagerat mig i någon form av fysisk aktivitet (långpromenad), lagat pannkakor, varit hos doktorn och sist men inte minst gjort mitt första tandläkarbesök på många år. Jag hade fina tänder (läs: inga hål), fick den vanliga äckliga banan-flour-plasten på smetad. Hur i helvete tänkte man när man bestämde sig för att göra den med endast banansmak? Jag menar, vem vill ha det? Det smakar ju skit rent ut sagt. Hur vore det om vi kunde smeta på något i minstsmak istället så man får känna sig lite fräsch när man går därifrån istället för att det ska kännas som någon dött i käften.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Emelisa.

Meta

