Shape up

9 maj, 2011 § Lämna en kommentar

För några dagar sedan gick jag med i Shape Up Clup och började föra dagbok över mitt mat- och träningsliv. Det är faktiskt ganska kul att pyssla och leka med, se hur mycket man ätit, hur mycket man förbrunnit, hur många kalorier man har kvar att lägga på choklad etc. När man registrerat sig väljer man om man vill gå ner i vikt eller behålla sin nuvarande vikt. Väljer man att gå ner i vikt, som jag då gjorde, får man sedan fylla i hur lång man är, nuvarande vikt, målvikt och hur mycket man önskar tappa per vecka. Datorn räknar tillsist ut hur många kalorier (även fett och protein) man max bör få i sig per dag och sedan är det bara att börja föra dagbok över det man äter och förbränner. Om det fungerar har jag ingen aning om, det får tiden utvisa.

Idag köpte jag min flygbiljett tur och retur till Semester. Det ska bli så skönt! NON VEDO L’ORA.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Shape upEmelisa.

Meta

