vart är vi på väg?

26 november, 2010 § 2 kommentarer

 Idag är det fredag (om någon nu skulle ha missat det) och idag börjar en ny säsong av På spåret, bland det bästa svensk TV har att erbjuda. Har tjatat om det flera gånger redan till mina kollegor men efter varje gång jag nämnt det vill de bara påminna mig om att jag inte är 52 år. Inget visat intresse för det alltså. Jag tycker hur som helst att det är jättebra. Jag är nog en riktig frågesportsnörd. Att ta tio poäng på ”Vart är vi på väg…”, det är grejer det. (Och Julia, nu vet jag att du tänker ”Aa, säkert att du har gjort det”.) Men det har jag och det förgyller lätt en fredagskväll. 

Okej, nu börjar det låta som all lycka i mitt liv kan hittas i På spåret (om det var så lätt). Nej, jag överdriver lite men jag tycker att det är ett bra program och eftersom jag är en av alla svenska utvandrare kanske jag tycker det är extra bra. Lite av Sverige lixom.

Något annat som händer i dag, eller som redan har hänt, är att vi fått lön. Hälften skickade jag direkt i väg till sparkontot. Mycket bra gjort av mig. Jag är rätt stolt faktiskt. Tänk allt jag gjort och köpt under de senaste åren. Jag har tjänat egna pengar som tagit mig runt i världen, som lärt mig ett nytt språk och som gett mig minnen för livet. Jag står på egna ben och bygger upp min egen trygghet. Jag är långt i från klar men bättre kunde det väl inte ha börjat? Jag är otroligt glad att jag inte valde, vad som för mig hade varit ett stort misstag, att stanna i Sverige och gjort exakt samma sak som alla andra. Nu siktas det mot nya mål och inget annat en tiden kan väl utvisa var jag befinner mig om ytterliggare några år…

§ 2 svar till vart är vi på väg?

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande vart är vi på väg?Emelisa.

Meta

