last days

22 september, 2010 § Lämna en kommentar

Ont i halsen och lite smått febrig, det var länge sen sist. Känns bara riktigt surt när det är mina sista dagar här. Nu vill jag bara gå och lägga mig men tyvärr går det inte riktigt, pyssel på kontoret som gäller. Efter lunchen tänkte jag hur som helst lägga mig hemma och pyssla lite med Siciliens testamente några timmar innan jag åker tillbaka till kontoret. Blek är jag också. Men solbrännan hinns inte med just nu, den tar vi i vinter.

Om en vecka är jag i Sverige igen! Då ska det, som vanligt, hinnas med en hel del. Hemma är man mitt uppe i flytt så det blir nog en hel del uppackning som gäller, sen naturligtvis äta en massor med gott, träffa nära och kära och chilla framför tv:n. Det blir mycket på knappt två dagar… Vi får se hur mycket som hinns med.

Sedan bär det av till Gran Canaria! Jag antar att det liknar Teneriffa en hel del. Det är nästan som att vara hemma bara mycket varmare. Det ska bli skönt att byta den ena ön till den andra. Till en ö där man faktiskt kan gå ut och promenera… Kunna köpa svenskt godis och en hel del mat blir heller inte fel! Att jag valde bort att bo i lägenhet för ett fyrstjärnigt (enligt oss fem) hotell blir nog heller inte så dumt.

Nu, lunch!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande last daysEmelisa.

Meta

